Kako ste došli na ideju da osnujete agenciju Nada Balkana, fokusiranu na kreiranje promotivnog sadržaja i video arta?

 

Naša strast prema kreativnosti i umetnosti zajedno inspirisala nas je da stvorimo agenciju koja može da ponudi raznolike inovativne projekte. Ne ograničavamo se samo na kreiranje reelsova za Instagram (iako je to sada izuzetno popularno), nego smo otvoreni na svaku novu saradnju. Volimo izazove i rad u branši sa kojom još nemamo iskustva shvatamo kao priliku ka usavršavanju naših mogućnosti, a ne kao problem. Na taj način stalno razvijamo našu ponudu i osim reklama, nudimo i profesjonalne fotografije, spotove, ali stvaramo i video art za pozorišne predstave. Taj deo našeg posla je definitivno najzahtevniji ali i donosi nam najviše zadovoljstva.

 

Koliko različitih branši obuhvata vaš portfolio? Možete li nam reći s kojim vrstama klijenata ste sarađivali?

 

Radili smo na raznolikim projektima, od kojih su većina dugotrajne saradnje. Imamo iskustva u kreiranju reklamnog sadržaja za 8 branši: 1. snimanje eventa za korporacije, firme, političke subjekte, 2. fitnes branša (teretana i suplementi), 3. odevna industrija, 4. turizam (kuće za iznajmljivanje, pansioni), 5. branša nameštaja, 6. sport, 7. muzički spotovi, 8. rad sa influenserima. Osim toga imamo iskustva u snimanju scena za dugometražne filmove i stvaranju video arta za pozorišta.

 

 

Da li možete da podelite neke od najzanimljivijih projekata na kojima ste radili do sada?

 

Najzanimliviji umetnički projekti su nam bili saradnja sa francuskom rediteljkom Anne Bérélowitch tokom priprema predstave „Nož i melem” kao i snimanje scena za film „Udarna vest” u režiji Marka Grubića i Milene Bogavac. Sasvim drugačije iskustvo su nam saradnje sa influenserima poput Justusa Reida, Nedžmina Ambeškovića i Nemanje Milovića. To je vrsta posla koja zahteva maksimalno prilagođavanje nepredvidljivim situacijama. Recimo, jednog dana kada smo poslovno putovali za Čačak, dobili smo telefon od Justusa Reida da se dogovorimo za snimanje muzičkog spota za njegovu pesmu o Novaku Đokoviću. Obično, s obzirom na karakter našeg posla, to bude dogovor za sastanak nekog dana naredne nedelje, a tek onda slede dogovori za snimanje. Međutim ponuđen nam je sastanak isto veče, a već smo sledećeg dana snimali. Kao da to nije dovoljno, imali smo za to nepuna dva sata. Ne moramo naglašavati, koliko je bilo zahtevno.

 

Kakve su inovativne pristupe koristili u stvaranju reklama i video arta, posebno kada je reč o prilagođavanju promenama u tržištu?

 

Koristimo najnovije tehnologije i posedujemo savremenu opremu, od kamere, telepromptera, preko gimbala, mikrofona, osvetljenja, do cele prateće opreme poput stativa, slajdera itd. Posedujemo takođe dron i odgovarajuću licencu za upravljanje. Prilagođavamo se brzim promenama na tržištu i aktivno pratimo trendove, nisu nam strani ni brzi efekti, ni popularni Instagram trikovi u montaži. Dobro znamo šta reklama mora da sadrži kako bi bila efikasna i kako bi prodavala proizvod ili uslugu. U video i foto marketingu postoji par pravila, koja su neizostavna ako hoćemo da ostvarimo promotivni cilj i toga smo svesni.

 

Kako izgleda jedan od mnogobrojnih uspešnih projekata možete pogledati ovde.

 

Na kojoj teritoriji uglavnom radite i kakav je bio vaš internacionalni doseg u kreiranju sadržaja?

 

Iako najčešće radimo u Novom Sadu i Beogradu, naša kreativnost nije ograničena geografskim granicama. Imamo internacionalni doseg, sarađujući s klijentima širom Srbije, ali takođe iz Poljske, Bosne i Hercegovine, Grčke.

 

 

Možete li podeliti neke savete za preduzetnike koji žele stvarati snažan vizuelni identitet kroz video reklame?

 

Ključ je istraživanje i razumevanje ciljne publike, kreativnost, doslednost i prilagođavanje trenutnim trendovima. Takođe, važno je održavati autentičnost i inovativnost u svim projektima. Nedavno smo stvorili besplatan ebook za preduzetnike o tome kako efikasno iskoristiti video u marketingu na svakom nivou prodajnog levka. Možete ga preuzeti na našem Instagram profilu @nadabalkana.

 

Kako se vaša agencija razlikuje od drugih u industriji, posebno kada je reč o kreativnom procesu i pristupu projektima?

 

Naša agencija se ističe po svojoj sposobnosti da kombinuje kreativnost i tehnologiju, prilagođavajući se individualnim klijentima i njihovim zahtevima. Najvažniji je za nas kvalitet, zato koristimo plaćenu muziku i profesionalne programe i aplikacije, Zvuk obrađujemo u specijalnom muzičkom studiju. Ukoliko imamo za to prostora, uvek predlažemo naš ugao gledanja i dajemo sugestije u vezi scenarija i načina snimanja, kao i montaže. Nikad ne kasnimo. Naprotiv, dolazimo ranije da imamo vremena da porazgovaramo o svemu pred snimanje. Uz to, na snimanju se uvek pojavljujemo obučeni u składu sa karakterom događaja (pre svega eventova) - polazimo od pretpostavke da kamerman ili fotograf ne mora da izgleda kao izmoreni fizički radnik. Mobilni smo. Od stranih jezika govorimo poljski i engleski dok se služimo ruskim i esperanom.

 

Verujemo, da nas razlikuje i činjenica, da deo svog vremena posvećujemo neprestanom obrazovanju, pogotovo u vezi sa najnovijim trendovima na društvenim mrežama. Svakog meseca učesnici smo stranih online kurseva na kojima se upoznajemo sa zapadnim tendencijama u video marketingu.

 

Imamo izgrađenu mrežu proverenih saradnika. Možemo da ponudimo usluge glumaca i influensera za saradnju na videu, copywritera i osoba za održavanje društvenih mreža, kao i profesionalnog muzičkog studija Alternativni centar Šapat sa kojim imamo posebnu saradnju.

 

Na kojim projektima sada radite? Da li ti projekti donose neke posebne izazove?

 

Trenutno, osim naših dugotrajnih video i foto saradnji, uputili smo se, zajedno sa Markom Grubićem, u avanturu koproduciranja jedne muzičke predstave. Imamo veoma ambciozne ciljeve koje obuhvataju međunarodnu saradnju. Za sada ne možemo da kažemo o tome ništa više, ali je sigurno da je ovaj projekat novi izazov, posebno u pogledu na originalnu formu, ali takođe i na organizaciju našeg rada na nekoliko različitih nivoa.