Koje komunikološke logike vas vode u ovim neobičnim danima?

 

Vreme u kome smo se našli mnogi od nas nisu mogli da zamisle ni u najstrašnijim snovima. Sama činjenica da se nalazimo u situaciji u kojoj nas nevidljiva opasnost vreba na svakom mestu, osim što plaši, poprilično i frustrira. Nekada smo samo slušali priče o strašnim zarazama koje su harale planetom, ali uteha je bila da je sve to bilo jako davno, a opravdanje da su tadašnji način života, higijena i sl., bili na jako niskom nivou. 

 

U osećaju sigurnosti i ušuškanosti u XXI veku i savremenom dobu,

više smo nego iznenađeni novonastalom situacijom.

Sve u nama vrišti ovo nije trebalo da se desi!

Ipak desilo se, i traje, i niko ne zna kada će biti kraj!

 

Kao odgovor na novonastalu situaciju, mnoge struke ostale su neme, zbunjene i uplašene. Dovedeno je u pitanje znanje, naše vrhunske životne vrednosti, pa i sama svrha dosadašnjeg načina života. Preispitivanje je krenulo u svim pravcima i kontekstima, a zaključci su za mnoge postali poražavajući. Jednom rečju, potrošačko društvo je u jednom danu izgubilo smisao pred izazovom zvanim COVID- 19! Ogromni garderoberi, “krpice”, markirana odeća, skupi automobili, sav luksuz i svi nedostižni ideali velikog dela stanovništva planete, izgubili su svoj smisao u jednom trenutku. 

 

 

Suočeni sa nevidljivim neprijateljem koji je pritom opasan po život,

naši prioriteti se menjaju,

a razmišljanja i potrebe kreću u sasvim drugom pravcu,

pravcu očuvanja zdravlja i opstanka!

 

Kako svaki čovek, a naučnik posebno, koji ima potrebu da da neki doprinos novonastaloj situaciji, sada kao doktor komunikoloških nauka počela sam da obraćam pažnju kojim se to logikama vode ljudi u jednoj ovakovoj situaciji? Tako nastaje program Komunikologike u doba korone, naravno, idejno oslonjen na patent “Komunikaciona inteligencija”,  a sve u želji da prvo prijateljima, kolegama i poznanicima, pa klijentima, pratiocima i svim ostalim dragim ljudima na društvenim mrežama, pružim komunikološko - psihološku podršku koja je sada, više nego potrebna. 

 

Ideja je da se ljudi osnaže, prepoznaju svoje potrencijale u svakoj, pa i u ovoj situaciji. Trenutna ograničenja da prihvate na pravi način, a svaki trenutni problem preobrate u izazov. Teme straha, panike, ekonomskog opstanka, trajanja i istrajavanja, kao i suočavanja sa našim najtaninijim unutarnjim bićem i njegovim monolozima, obrađivaćemo u narednim susretima sa idejom da osvestite nekorisna i usvojite korisna uverenja, jer niko vam neće pomoći ako prvo ne pomognete sami sebi!

 

 

Ostanite uz Komunikologike u doba korone, otkrijte vaše skrivene logike i putanje kojima se kreću, a onda ih usmerite u pravcu koji će vam biti od koristi u vreme virusa korone, neizvesnosti i jedne ozbiljne, sveobuhvatne društvene krize. 

 

U nastavku za više korisnih informacija, pogledajte dva videa snimljena u martu, kada je virus korona stigao u Srbiju.

 

 

Do narednog čitanja...

 

Lep pozdrav,

 

Vaša Prof. dr Jelena Bajić

Lični stav