Pre više od tri decenije nastala je kultna serija: “Đekna još nije umrla, a ka’ će, ne znamo” legendarnog reditelja Živka Nikolića. Činjenica da se i nakon više od tri decenije sećamo serije i upečatljivih likova, jasno nam je da Đekna i dalje živi.

 

U seriji su se pojavljivalji i poznati i manje poznati glumci. Upravo su ti manje poznati glumci izneli seriju i doprineli njenoj popularnosti i afirmaciji.

 

Živko Nikolić je rekao da je interesatno koliko po malim pozorištima ima sjajnih glumaca, a da oni to sami ne znaju da su i da isti ti glumci odu u penziju, ne sanjajući šta su sve mogli da učine u životu.

 

Da li postoji idealan biznis

 

Pitanje postojanja idealnog biznisa je večita dilema.

 

Dok neki smatraju da je to samo mit, drugi veruju u njegovu realnost. Perspektiva varira zavisno od toga da li se posmatra iz ugla poslodavca ili zaposlenog.

 

Uspeh u biznisu zavisi od mnogobrojnih faktora – bilo da se radi o pokretanju sopstvenog biznisa ili radu u okviru neke kompanije i/ili korporacije .

 

Poslodavci se često fokusiraju na maksimiziranje profita, ponekad zanemarujući moralne norme i potrebe svojih zaposlenih.

 

Međutim, postoje i oni koji, osim što teže profitu, poštuju i cene svoje zaposlene, tretirajući ih na adekvatan način.

 

S obzirom na to da im je cilj isti, ipak je važno  razlikovati pogled preduzetnika od pogleda većih kompanija na idealan biznis. Dok kompanije zahtevaju sinergiju i koheziju medju brojnim faktorima i zaposlenima, pri čemu ne mora da znači da je sve idealno za zaposlene unutar kompanije. Gledano sa strane strane preduzetnika, kao pojedinca, lakše je u pogledu donošenja poslovnih odluka, jer ima slobodu da kreira, organizuje i vodi sopstveni biznis kako misli da treba.

 

Međutim, ova sloboda dolazi sa teretom celokupne odgovornosti. Ipak, istrajnost, samostalnost i želja za sopstvenim biznisom mogu predstavljati dobitnu kombinaciju za postizanje idealanog biznisa.

 

 

Idealan biznis. Mit ili realnost

 

Percepcija idealnog biznisa se razlikuje od osobe do osobe. Dok će jedni idealnost videti u finansijskoj profitabilnosti, drugi će vrednovati različite aspekte poslovnog okruženja. Faktori kao što su geografska pozicija radnog mesta, kvalitet radnog okruženja, efikasnost upravljanja, odnos prema ponuđenim proizvodima ili uslugama, priznanje i poštovanje unutar kompanije, te mogućnost za usklađivanje profesionalnog i privatnog života, igraju ključnu ulogu u formiranju mišljenja o tome šta čini idealan biznis za pojedinca.

 

Idealan biznis. Emocije i lični odnos

 

S obzirom na to da savršenstvo u današnjem svetu ne postoji, težnja ka idealnom biznisu možda deluje nedostižno. Međutim, upravo ti izazovi i prepreke na koje nailazimo u poslovanju su ono što ga čini stvarnim i životnim.

 

S jedne strane, važno je da posao pruža određenu vrstu zadovoljstva i činiti nas ispunjenim kroz ostvarene rezultate. Ali, postavlja se pitanje može li takav posao obezbediti finansijsku stabilnost i omogućiti konkurentnost na tržištu, kao i ostvarivanje ličnih ambicija i ciljeva.

 

Ovo je dilema sa kojom se mnogi suočavaju, tražeći savršeni balans između profesionalne ispunjenosti i materijalne sigurnosti.

 

Umetnici predstavljaju idealan primer kada se unose emocije i lični odnos u svoj biznis, u koji je nedvosmisleno uloženo puno truda, energije i znanja. Međutim, uprkos strasti koja se ulaže, umetnički pozivi često se bore sa izazovom obezbeđivanja finansijske stabilnosti.

 

Umesto zaključka

 

U savremenom dobu, uticaj modernih tehnologija, promenljivost tržišta rada i brojni drugi faktori radikalno su promenili način na koji razmišljamo o poslovanju.

 

Ako se recimo vratimo jedan vek unazad i kroz društvena previranja shvatimo da poslovanje i način poslovanja koje je bilo sastavni deo jednog vremena, ne mora da znači, da će biti sastavni deo drugog vremena.

 

U eri monarhije, značajnu ulogu imali su preduzetnici, odnosno samostalne zanatlije. Period socijalizma i komunizma isticao je državu i javna preduzeća kao ključne aktere. Kapitalizam je nametnuo nove vrednosti koje nisu bile karakteristične do tada. Demokratija, tehnološka revolucija i modernizacija na neki način predstavljaju spoj preduzetništva, države i kapitalizma. Medjutim i dalje ostaje otvoreno pitanje da li su ovi elementi u današenjem vremenu preduslov za idealan biznis.

 

Ako ste dovoljno kreativni, inovativni, možete da se nosite sa emocijama u biznisu, kao i da ste spremni da snosite rizik koji savremeno poslovanje nosi, budite preduzetnik i iznesite svoju preduzetničku ideju i duh, kao idealan biznis, široj publici.

 

Đekna i glumci u seriji su kao i idealan biznis.

Predstavljaju ideal kome težimo i žive u svakom vremenu.

Aktuelno