Proširivanje poslovanja u inostranstvu može biti izazovno, ali i prilika puna mogućnosti. Novi tržišni segmenti znače veće prodajne šanse, pristup globalnim talentima i mogućnost da se uključite na tržišta koje su vaši konkurenti možda zanemarili. Ali odakle početi? Sakupili smo 5 ključnih saveta kako biste uspešno prošli  kroz internacionalizaciju.

 

Definišite svoje ciljeve i pronađite pravo tržište

 

Vaš plan internacionalizacije treba početi osnovnim pitanjem: Zašto želite proširiti poslovanje u inostranstvo? Bilo da je cilj povećanje prodaje, smanjenje troškova ili pronalaženje novih talenata, imati jasne I merljive ciljeve je ključno. Nakon što ste precizirali svoje razloge, izaberite tržište koje se slaže sa ciljevima I zadacima vašeg poslovanja.

 

Istražite ciljno tržište

 

Pre nego što se upustite u novo tržište, prvo trebate razumeti kako to tržište funkcioniše. Šta voli da kupuje njegova klijentela? Koje su barijere za ulazak na tržište? Da li se vaša strategija cenovne politike slaže sa kupovnom moći lokalnih potrošača? Koji su pravni i regulatorni zahtevi za vašu industriju? Kakva je konkurencija? Imajte na umu ova pitanja o ciljnom tržištu.

 

Postoje dva tipa istraživanja koja vam mogu pomoći da počnete. Sekundarna istraživanja – korišćenje postojećih podataka poput izveštaja o tržištu i industrijskih nalaza – najbrži su način prikupljanja informacija o novom tržištu. Trgovinski savezi, vladini sajtovi i istraživačke firme mogu pružiti vredne uvide u nova tržišta. Ali ako želite prilagođeni pristup, tu dolazi do izražaja primarna istraživanja. To znači da sami prikupljate podatke, što često zahteva više vremena i resursa. To možete postići prisustvom na sajmovima i poslovnim događajima kako biste se povezali sa osobama koje dobro poznaju to tržište. Društveni mediji i onlajn ankete takođe vam mogu pomoći da stupite u kontakt sa potencijalnim kupcima i procenite njihove želje i izazove. Jedna stvar koju treba zapamtiti je da istraživanje tržišta nije jednokratni posao. Čak i nakon što pokrenete poslovanje u novoj zemlji, morate nastaviti istraživanje kako biste ostali korak ispred bilo kakvih promena na tržištu.

 

 

Upoznajte svoju konkurenciju

 

Razumevanje konkurencije ključno je za uspeh. Dakle, pre nego što se upustite, mapirajte temeljnu analizu konkurencije kao deo svog plana internacionalnog proširenja. SWOT analiza je jednostavan, ali efikasan način da uporedite svoje poslovanje sa konkurencijom na novom tržištu. To vam omogućava da procenite svoj položaj u četiri ključne dimenzije.

 

Razvijanje snažnih marketinških i prodajnih strategija: Ključni koraci ka globalnom uspehu

 

Marketing je ključan za osvajanje novih tržišta, ali ono što funkcioniše kod kuće možda neće biti dovoljno efikasno u inostranstvu. Razmislite o kulturnim, jezičkim, političkim i ekonomskim aspektima ciljnog tržišta. Prilagodite svoju poruku, prevedite sadržaj i koristite reči i vizuale koje će resonovati sa lokalnom publikom.

 

Formiranje internacionalnog tima: Ključ za uspešnu globalnu ekspanziju

 

Kako se mala preduzeća šire globalno, pronalaženje i zadržavanje talenta može biti izazovno. Međutim, zapošljavanje lokalnih talenata ima velike prednosti. Lokalni zaposleni poznaju tržište, unapređuju vašu kredibilnost i olakšavaju nove partnerstva. Ključno je razumeti zakonske regulative o zapošljavanju i učiniti da se internacionalni zaposleni osećaju deo tima kroz efikasno uvođenje, redovne provere i pristup resursima.

 

Osim toga, razvijanje raznovrsnog i inkluzivnog radnog okruženja može unaprediti vaše napore u internacionalnom proširenju. Podstičite otvoren dijalog i pažljivo slušanje unutar tima. Pružite resurse za učenje o raznolikosti i inkluziji i slavite različite perspektive i pozadine koje obogaćuju vašu organizaciju.

 

Kako vam može pomoći Evropska mreža predueztništva

 

Mreža Evropske mreže preduzetništva predstavlja ključnog saveznika za mala preduzeća koja teže globalnom rastu. Bez obzira da li planirate rast u Evropi ili istražujete nova tržišta u Aziji, Africi ili Americi, mreža vam može pomoći da postignete svoje globalne ciljeve. To može značiti povezivanje sa novim globalnim dobavljačima, reorganizaciju vaše poslovne strategije ili pojednostavljivanje sporazuma o slobodnoj trgovini na jednostavan jezik.

Aktuelno