UNLIMITED.RS – internet provajder koji nudi sigurnost i stabilnost

 

 

Odakle krenuti? Pa od početka.

Ovo je naša priča.

Prva internacionalna kompanija iz grupacije je nastala još 2008. godine. Ideja o pokretanju hosting kompanije u Republici Srbiji se rodila davne 2011. da bi se realizovala tek četiri godine kasnije – 2015. godine.

 

Petnaestogodišnje iskustvo na globalnom tržištu u pružanju Web hosting usluga naučilo nas je kako dobar hosting provajder treba da izgleda. Od ključne važnosti je da učinimo sve što je u našoj moći povodom sigurnosti i performansi servisa. Ne zaboravimo ono što je najvažnije – dobro obučena tehnička podrška uvek spremna da brzo reši probleme korisnika i da odgovori ljudski, a ne po automatizmu. Sigurni smo da možemo obezbediti vašem biznisu kvalitetnu i fleksibilnu platformu za rast. Na vama je da se odlučite za nas, a mi ćemo se pobrinuti da Vaš projekat postane primer stabilnog i kvalitetnog poslovanja na internetu.

 

UNLIMITED.RS je primarni registrovani brend kompanije United Internet d.o.o. iz Beograda. Našu kompaniju predstavlja grupa profesionalaca sa bogatim iskustvom kako u lokalnom, tako i u globalnom poslovanju. Verujemo da je kvalitetan i stabilan web hosting osnova svakog ambicioznog i zdravog digitalnog biznisa. Iz želje da se pokrene domaći hosting u potpunosti po svetskim standardima sa sopstvenom instrukturom na više lokacija širom Evrope, 2015. godine je nastao UNLIMITED.RS.

 

Od samog početka postajemo ovlašćeni registar .RS domena i član RIPE-a sa sopstvenim IP opsegom. Sa postojećom infrastrukturom u Holandiji, Švajcarskoj, Švedskoj, Bugarskoj i Srbiji konstruišemo mrežu koja je spremna za desetine hiljade korisnika u budućnosti. Iako jedan od najmlađih hosting provajdera u Srbiji, prepoznati smo kao jedan od primarnih izbora prilikom kupovine hosting usluga.

 

Cilj je da uspešan model koji imamo sa brendovima u inostranstvu prenesemo na domaće tržište. Brzina rada servisa – prvenstveno odziv sajta, sigurnost, pouzdanost i podrška, a da cena bude prihvatljiva velikoj većini stanovništva. Znali smo kako to uraditi i održati dugoročno, ali upitno je bilo kako na pravi način predstaviti korisnicima u Srbiji.

 

 

Iako nismo bili pobornici neograničenog prostora kao temelja za ponudu Shared web hosting paketa, jednoglasno je odlučeno da brend upravo nosi naziv UNLIMITED. Ideja je da predstavlja jednostavniji izbor te da donese dozu bezbrižnosti za korisnike koji razmišljaju koliko prostora im je zapravo potrebno i šta im je sve potrebno. Ideja da ukidamo mnogo nepotrebnih ograničenja i da čak i osnovni paket pruža sve što će korisnicima zatrebati nam se posebno svidela, a ispostaviće se još više našim korisnicima.

 

Nakon više od pola godine priprema, naš sajt i ponuda je postala dostupna na internetu tačno u ponoć tog 1. februara 2016. godine. Možda pola godine za pripreme zvuči predugo, ali imajte na umu da je sve rađeno od nule iako možda nije bilo neophodno u tom trenutku, od sopstvene mreže na više lokacija, RIPE NCC članstva, kupovine i podešavanja više servera, izrada dvojezičnog sajta, podizanje celog sistema na noge, implementacija plaćanja karticama od samog početka, uređenje kancelarija i zapošljavanje ljudi. Ono što je interesantno je da smo postali RNIDS ovlašćeni registar pre početka zvaničnog rada i pre prvog klijenta.

 

Iako poprilično stidljivo, u narednih 8 meseci stigli smo do prvih 300 klijenata. Bilo je teže nego što smo očekivali, jer, iako je urađena detaljna analiza tržišta i pružena konkurentna ponuda i dalje smo smatrali da nešto nedostaje. Ipak, od povratnih informacija koje bi redovno dobijali od korisnika, smo znali da idemo u dobrom pravcu, a svaka pozitivna povratna informacija nam je pružala dodatni podstrek i odgovornost da održavamo kvalitet i unapređujemo uslugu. Svako tržište je karakteristično na sebi svojstven način, a srpsko tržište definitivno reaguje nešto sporije nego što je uobičajeno u nekim drugim zemljama. Dve godine kasnije ulazimo u 10 najvećih hosting provajdera u Srbiji.

 

Od nekih drugih karakteristika tržišta izdvojili bismo i podršku putem telefona koja se koristi od strane postojećih i potencijalnih klijenata mnogo više nego u inostranstvu, to je bila prva razlika koju smo uočili.

 

Kao i u svakom poslu, a ni hosting nije izuzetak, iskustvo je neprikosnoven sastojak za formulu uspeha, naravno pored nezaobilazne istrajnosti koja je u Srbiji bila ključna.

 

A iskustva imamo, ni manje ni više nego 15 godina. I ne, nismo tako stari, većina tima je u poznim dvadesetim ili ranim tridesetim tako da su neki od nas pola života posvetili upravo hostingu.

 

Razvoj kroz godine

Te 2015. veliki broj provajdera u regionu nisu davali u osnovnim paketima čak ni SSL koji je inače besplatan. A mi smo mišljenja da to nije fer pristup, jer time ciljano prisiljavamo ljude da prelaze na veći paket, a SSL je ipak nešto što je neophodno, nije u pitanju neka egzotična tehnologija. Odlučili smo da i u najmanjem paketu ponudimo sve što je potrebno za bezbrižan rad, čak i određene mogućnosti koje samo mali deo provajdera nudi u većim paketima. Verovatno smo prvi u Srbiji uveli dnevni udaljeni backup na svim paketima, to možda nije neophodno, ali jeste bitno, jer backup je najvažniji samo kada zatreba.

 

Nikada nismo bili zagovornici nemačke logike i kupovine automobila koji od dodatne opreme ima volan. U redu, karikiramo, ali zaista je blizu toga, i to zna onaj koji vozi nemačke automobile. Mi smo se odlučili da u osnovnoj opremi, tj. osnovnom paketu korisnik ima na raspolaganju dovoljno jak i ekonomičan motor, čak i navigaciju i grejače sedišta.

 

Ako hosting paket uporedimo sa automobilom na električni pogon, jedina razlika je da na većim paketima imamo veći broj sedišta na raspolaganju i veći kapacitet baterija.

 

Poprilično monotona ponuda VPS i generalno hosting usluga na lokaciji u Srbiji nam je ubrzala planove da usluge proširimo direktno na lokaciju u Srbiji, te početkom 2019. podižemo sopstvenu mrežu u Beogradu i to u najvećem i najozbiljnijem datacentru u Srbiji. Tada predstavljeni SMART VPS paketi nude i dan danas najbolji odnos dobijenog i uloženog i ne samo u Srbiji nego i u regionu, a personalizovana ponuda Dedicated servera sa našim održavanjem je prepoznata kao omiljena među poslovnim korisnicima u Srbiji i inostranstvu.

 

Pravi “bum” nastaje 31.07.2019. predstavljanjem dugo iščekivanih Plus paketa koji su postojeću ponudu značajno unapredili, uz tek minimalna poskupljenja. Hibridni sistem čuvanja podataka je potpuno prešao na SSD, Cloud resursi udvostručeni, Apache je zamenjen LiteSpeed-om na svim paketima, korisnici su dobili podršku za Shell pristup, Remote MySQL, NodeJS, Python, Ruby a kasnije i za Redis zasebnu instancu. Interesovanje se drastično povećalo, a prodaja udvostručila i zbog činjenice da je sada SpamExperts odlazni filter podrazumevano aktivan na svim paketima, što u velikoj meri smanjuje šansu da poslati email završi u spam sandručetu. Te, naizgled sitnice, predstavljaju naše prednosti.

 

Pred peti rođendan možemo najaviti i još jedan sjajan novitet koji zaokružuje našu Web hosting ponudu, a to je da od 16.12.2020. uvodimo Srbiju, tačnije lokaciju u Beogradu na našoj mreži u Telenor datacentru, kao lokaciju servera za sve Web hosting pakete, po istim cenama kao ranije. Naravno i dalje će biti dostupna lokacija u Holandiji, korisnik će moći birati gde želi da hostuje podatke. Lokacija u Srbiji će u nekoj meri, i za osetljive servise, doprineti kvalitetniji pristup posetiocima koji dolaze iz Srbije i zemalja regiona. Pored nove lokacije unapredili smo naše postojeće alate i uveli Memcached keširanje uz pakete OPTIMUM+ i veće.

 

 

Bez kompromisa po svim pitanjima

Za jednu kompaniju nije jednostavno da se odrekne velikih ušteda time što će iskoristiti resurse (u ovom slučaju hardverske) koje ima na raspolaganju na određenom serveru, to možda boli kao u detinjstvu kada nam pola bananice istrgne iz ruke mlađi brat, ali vodimo se parolom da ćemo se truditi da stvari radimo onako kako treba ili uopšte nećemo raditi.

 

Toliko dobrih ideja i rešenja nije nikada ni pušteno javno u rad sa naše strane upravo zbog te činjenice, jer ipak nisu bili dovoljno dobri za produkciju, i time ne želimo reći da je sve što radimo savršeno no dajemo sve od sebe da pružimo uslugu za koju ponosno možemo reći da je blizu našeg pojma savršenstva, makar bili subjektivni.

 

Da se vratimo na temu, svi serveri su DELL PowerEdge sa dual CPU, Enterprise verzijama SSD diskova u RAID-10 na redundantnoj struji i potpuno redundantnoj mreži.

 

Da bismo postigli što manje varijacija u stabilnosti usluge i brzini, serveri se popunjavaju do najviše 60% CPU resursa i SSD prostora, to znači da 40%, a većinom i više od 50% resursa nije iskorišćeno niti će ikada biti, planski. Odricanje najmanje trećine zarade za viši cilj možda zvuči neshvatljivo, ali ustvari nije, o tome malo kasnije. Po pitanju ekologije verovatno nismo najbolji, koristimo 3 servera umesto 2, ali ko prizna možda mu se nešto i oprosti, barem imamo neko opravdanje.

 

Metodologija i definisanje cena

Neretko dobijemo komentar od potencijalnih korisnika da smo super, ali da konkurencija nudi Web hosting pakete već od 1000 dinara i da su im naši paketi skupi, a već godinama nemamo ni zvanične popuste. Često je pitanje i da li je moguće zakupiti paket od 1 GB jer korisniku nije potrebno 10 GB koliko nudi početni paket. To jeste realno pitanje i problem, mnogima nije potrebno 10 GB, ali upravo naša UNLIMITED  ideja je da manje razmišljate o, reći ćemo, trivijalnostima.

 

Jer, mi smo našom računicom došli do toga da nema potrebe da ograničavamo korisnike na 2 ili 5 GB prostora, kada znamo ispod koje cene sa hosting paketom ne možemo ići, a to je u ovom trenutku 3950 dinara tj. kada se odbije PDV svega 28 €. Ako bismo išli ispod te cene, ne bismo bili u prilici da pružimo kvalitetnu uslugu i tehničku podršku, jer bismo imali duplo više korisnika po serveru, što znači veće opterećenje servera i veću gužva u timu podrške, što opet znači da bi korisnici sporije dobijali odgovore, pa i kada ih dobiju često bi bili po automatizmu.

 

Po cenu sporijeg rasta kompanije, što verovatno jeste činjenica, to ne želimo ni nama ni korisnicima i ponovićemo, ili radimo kako treba ili ne radimo, prosto imamo recept po kome poprilično dugo funkcionišemo i samo na taj način možemo pružiti sigurnu i stabilnu uslugu, a manje glavobolje i za nas i za korisnike.

 

Sada kada smo objasnili da ne gledamo prostor i resurse već korisnika, možemo spomenuti samo neke od troškova koji ulaze u tih 28 €.

 

Potrebno je platiti sve licence koje se nalaze na serveru, što je između 7 € i 9 € po hosting nalogu godišnje, bez troškova kupovine i održavanja servera, samo licenci. U to nismo računali troškove za server ni internet link za server, niti backup servere, servere za monitoring, eksterni mail server filter, razvoj softvera iz naše kuhinje i stalna unapređenja, a ni platu za korisničku podršku koja je na raspolaganju u pola noći, vikendom, za Božić ili za Prvi maj.

 

Da li ćete koristite sve mogućnosti koje nudimo? Moguće da nećete, ali ćete barem biti sigurni da imate sve što će vam biti potrebno već u OPTIMUM+ paketu koji košta manje od 50 € godišnje bez PDV-a.

 

Automatizacija i lakoća korišćenja

Težimo da imamo maksimalnu efikasnost. Naša ideja je da korisnik ima potpunu i neograničenu slobodu, od jednostavne i većinom instantne registracije domena, upravljanja nameserverima domena, zauvek besplatan redundantni Apolo DNS, dobijanja migracionog EPP koda na klik i centralizaciju usluga i domena kroz jedinstveni korisnički panel i samo jedan pristup, pristup dovoljan da pristupite svim zakupljenim uslugama. Za sve pomenute procese i skoro 99% zahteva uopšte nije potrebno kontaktirati tehničku podršku, a kada je to neizbežno tu je mnogo načina da to uradite, od chat-a na sajtu uživo pa preko telefona i istog korisničkog panela koga smo spominjali. I mislili smo i na sigurnost, možete koristiti dodatnu verifikaciju putem telefona ili računara da biste se dodatno osigurali.

 

Vraćanje backup-a za VPS uslugu ili Web hosting je dobar primer, korisnici mogu sami generisati i vratiti backup, a na Web hostingu dodatno mogu vratiti pojedinačno fajl, folder, bazu, email i to na bilo koji od prethodnih 30 i više dana.

 

 

Zašto smatramo da imamo dobru uslugu?

Uz ozbiljan pristup i obraćanje pažnje na detalje na dnevnom nivou. Na mnogo detalja. Dok najveći hosting provajderi dopuštaju sebi da imaju neverovatno spor odziv sajtova koji se hostuju kod njih, mi smo od samog početka preduzeli sve mere i dajemo sve od sebe da imamo najbrži odziv, što postižemo kombinacijom iskustva pri podešavanju, korišćenja sofisticiranih tehnologija i redovnog održavanja i praćenja. Svaki server ima detaljan monitoring odziva sajtova na njemu i to sa više lokacija i više puta u toku jednog minuta, tako da na probleme reagujemo skoro pa instantno. Ukoliko se referentni sajt učitava za 1000ms, varijacija od 100ms (deseti deo sekunde) je znak za proveru naših sistem administratora, samo na taj način je moguće dobiti konzistentan odziv i izvanredan kvalitet usluge.

 

Prvi smo u Srbiji predstavili LiteSpeed Webserver još 2016. i to kao dodatak, a od prošle godine (2019.) kao potpunu zamenu za tradicionalni Apache i Nginx što je dodatno skratilo čekanje na učitavanje sajta.

 

Spomenućemo i jedan od dobrih primera obraćanja pažnje na detalje – dnevni backup. Udaljeni backup server, na koji se svaku noć kopiraju podaci, se uvek nalazi u drugoj državi u odnosu na lokaciju usluge. Ako uslugu imate u Holandiji to znači da Holandija može doslovno da nestane, a da podaci u Srbiji ili Bugarskoj ostanu netaknuti. To još znači i da dodatno mesečno plaćamo na stotine terabajta internacionalnog saobraćaja, a taj trošak bi se, primera radi, mogao izbeći da se backup serveri nalaze u istom ili direktno povezanom datacentru kao i usluga.

 

Trudimo se da stalno unapređujemo poboljšavamo kvalitet usluga, od toga da je uvek na raspolaganju najnovija verzija PHP-a, samo 15 – 30 dana od objave, redovnog povećanja Cloud resursa, implementacija novih alata iz naše kuhinje u cPanel-u, pa smo u proteklih godinu dana uvrstili REDIS manager, Process manager, Upravljanje dozvolama – Fix permissions, AI monitor, AI Incoming mail filter, unapređenje u odbrani aktivnih napada na ULTIMO anti-malware sistemu. Činjenica da se postojećim korisnicima usluga konstantno unapređuje, a da pritom cena ostaje ista, je nešto na šta smo posebno ponosni.

 

O korisničkoj podršci, verovatno i najvažnijem detalju o kome još uvek nismo pričali, više u narednom segmentu.

 

Ljudski pristup – Novi nivo tehničke i korisničke podrške

Okupiti stručne i ljubazne ljude koji će u svakom trenutku biti predani i pružiti svoj maksimum je definitivno bio i najveći izazov. Pružanje kvalitetne podrške korisnicima je od samog postavljen kao prioritet.

 

Na uvođenje livechat-a koji 2015. i nije bio preterano rasprostranjen kod nas, korisnici su pozitivno reagovali, a uz telefon koji je dostupan barem 12 časova dnevno, i 0-24 podršku putem email-a odnosno ticketa raspoloživost nikada nije dovedena u pitanje. Naš tehnički tim će pružiti podršku i preko vikenda i u pola noći, čak i prvog dana nove godine, razlike neće biti. Prosečno vreme odgovora na ticket za podršku u protekle 2 godine je ispod 40 minuta.

 

Naš tehnički tim ne kreće od toga da je problem na strani korisnika, samim tim detaljno istražujemo svaki korisnički zahtev, a uz napredne monitoring sisteme koji prate servise sa više globalnih lokacija, za problem veličine statističke greške znamo pre nego što korisnici uopšte i primete.

 

 

Iako nije moguće u svakom trenutku biti potpuno fleksibilan, trudimo se da to budemo kada smo god u mogućnosti, a to je skoro uvek. Bezbroj je primera kada smo išli sa odlukama na sopstvenu poslovnu štetu, a zarad zadovoljstva klijenata te servise koji uveliko prevazilaze potrebe standardnih hosting paketa prebacivali na VPS do kraja plaćenog perioda.

 

Ne treba ni spominjati da niko neće ostati bez odgovara, pa čak i u slučajevima kada se javi neko ko nije naš korisnik, što se događa na dnevnom nivou.

 

Smatramo da tu ni ne postoji izbor, jer ako ćemo zbog biznisa zaboraviti ljudsku stranu onda nešto nije u redu sa nama. Jedna od sedam stvari koje će uništiti čovečanstvo je biznis bez morala (pored politike bez principa, nauke bez humanosti…), rekao je legendarni Mahatma Gandi, i složili bismo se sa njim.

 

Ne verujem domaćim provajderima, sigurnije je kod stranaca

Mišljenja smo da je ovo verovanje potpuno pogrešno i ovakva vrsta generalizacije bez osnova je loša, kao i svaka generalizacija uostalom. Zapravo, iz našeg iskustva, najkatastrofalnije slučajeve doživeli smo upravo od najvećih i najpoznatijih inostranih kompanija, svima poznatim, da ne nabrajamo javno. Svima se mogu desiti povremeni problemi no kada to traje i traje jedino što možemo zaključiti je da nam je žao  što najveći ustvari pridaju najmanje značaja.

 

Drago nam je da Srbija ima sjajnih hosting provajdera i ljudi koji to rade onako kako treba, sasvim sigurno mnogo bolje od mnogih kompanija u inostranstvu. Ponosni smo da smo uticali da se poboljša situacija na našem tržištu, da smo postavili određene trendove koji su mnogi usvojili. A najbolje tek sledi.

 

Za kraj

Želimo da se zahvalimo našim korisnicima i činjenici što najveći broj novih korisnika dolazi upravo putem preporuka, a znamo da je preporuka najbolja reklama, pa i pored toga što su naše reklame vidljive pri pretrazi na Google-u, pri slušanju više lokalnih i nacionalnih radio stanica kao i na društvenim mrežama, naša statistika kaže da je preporuka možda i najčešći izvor novih korisnika, što nam je posebno drago.

 

Možemo obećati našim sadašnjim i budućim korisnicima da ćemo biti Vaš siguran partner.